Robert Kubica po raz kolejny zasugerował możliwość powrotu do wyścigów. Tym razem Polak udzielił wywiadu oficjalnej stronie rajdowych mistrzostw świata WRC.
Kariera Kubicy w Formule 1 została przerwana na skutek wypadku do jakiego doszło tuż przed startem sezonu 2011 na trasie rajdu Ronde di Andora.Po długiej rehabilitacji Polak zdecydował się poświęcić rajdom samochodowym, wygrywając w swoim pierwszym sezonie startów mistrzostwo w klasie WRC2. W topowej kategorii rajdowych mistrzostw świata Polakowi nie szło jednak już tak dobrze i teraz przymierza się do zrewidowania swoich celów, nie wykluczając powrotu na tory wyścigowe.
„Trzy lata temu powróciłem po wypadku i szukałem nowego wyzwania- rajdy stanowiły dla mnie ogromne wyzwanie” mówił Kubica.
„W przyszłym roku przyjdzie czas na coś innego i prawdopodobnie zajmę się czymś innym, ale być może pojadę także w kilku rajdach.”
„Nie ma jeszcze decyzji, ale prawdą jest, że musimy przejrzeć kilka rzeczy.”
„Jeżeli będę ścigał się w rajdach w przyszłym roku, chciałbym skoncentrować się na mniejszej liczbie występów. Z naszym budżetem i innymi zasobami to jedyny sposób. Mniej rajdów pozwoliłoby nam odpowiednio się przygotować.”
„Wszystko zależy od tego co będzie moim głównym programem. Nie wykluczam torów wyścigowych, a jeżeli do tego dojdzie, nie wykluczam możliwości pojechania w kilku rajdach dla zabawy i frajdy.”
Mało prawdopodobne, aby Polakowi udało się powrócić do Formuły 1. Robert Kubica zanim zdecydował się na pełnoetatową karierę w rajdach samochodowych utrzymywał dobre relacje z Toto Wolffem i zespołem Mercedesa, przeprowadzając również testy samochodu serii DTM na torze w Walencji.
22.10.2015 16:01
0
Skoro mało prawdopodobne że wróci do f1 to taki news nic dla mnie nie znaczy
22.10.2015 16:20
0
Kia Lotos Race? :D
22.10.2015 16:30
0
Może zamiast Hulka jeździć w Porsche, nie miałbym nic przeciwko i tak Le Mans dla mnie jest najlepszym wyścigiem w roku.
22.10.2015 16:35
0
Widzę go w WTCC albo LMP1
22.10.2015 16:45
0
Ale mi news...było o tym już mówione przez Roberta 2-3 tygodnie temu.
22.10.2015 17:52
0
Ja go widzę w ITD albo na PLAYSTATION
22.10.2015 18:49
0
ferrari czeka . kimi do domu :)
22.10.2015 18:51
0
DTM najlepszą opcją. Może Porsche Supercup...
22.10.2015 19:55
0
A tu dup Kubica w Hassie xD a tak serio cokolwiek zrobi powodzenia szkoda tylko, że w F1 jeździł tak krótko przez co w Polsce nie poprawiła się infrastruktura w motorsporcie i na kolejnego takiego rodzynka długo przyjdzie nam czekać bo w tych chłopaków z Gp3 czy EuroOpen to ja nie wierze.
22.10.2015 22:04
0
Jak to? To jednak żaden team fabryczny go nie chce, a w teamie prywatnym brakuje pieniędzy na pełny cykl mistrzostw i przygotowanie auta (zresztą przy tylu dzwonach trochę mnie to nie dziwi)? Nie chcę tu wyjść na jakiegoś hejtera, ale od dawna denerwują mnie niektórzy "znawcy", którzy robią z Roberta jakiegoś geniusza i prawie boga, o którego wszyscy zabiegają i wszyscy wezmą z pocałowaniem ręki. Ja go bardzo lubię i od początku kibicuję, ale staram się oceniać jego możliwości obiektywnie i realnie. Czas niestety powoli weryfikuje, kto ma rację.
22.10.2015 22:18
0
"Obrazek" mowi sam za siebie
22.10.2015 22:32
0
Tylko kto by zechciał Kubicę po tylu latach? Ja na pewno nie i pewnie żaden porządny zespół. W Manory, Saubery to nie ma co mierzyć. Dokładnie Jacko, Kubica to nie był żaden bóg kierownicy. Po prostu dobry, regularny kierowca. Niektórzy czasem przesadzają z gloryfikowaniem go, jaki to nie był geniusz, normalnie jakiś Senna czy cholera wie kto jeszcze.
22.10.2015 23:34
0
karting
23.10.2015 01:33
0
Nie wiem czy jego największym błędem nie było odmówienie jazdy po rekonwalescencji po wypadku. Miał kilka możliwości i mimo, że nie czuł się na 100% sprawny, to mógł chociaż spróbować wrócić. Te całe rajdy były pomyłką od początku i z takim "dorobkiem" nie ma już czego szukać ani w F1, ani w rajdach. Płacąc z własnej kieszeni, to każdy może sobie jeździć w rajdach.
23.10.2015 07:53
0
@kolsza99 Generalnie mowiac aktualnie w wyscigach dlugodystansowach takich jak np. Le Manes bardzo ciezko jest dzisiaj wyladowac w dobrym zespole. Obecnie w dobrych zespolach stawia sie tylko na mlodych zawodowych kierowcow z inych serii wyscigowych.
23.10.2015 07:57
0
* z innych
23.10.2015 08:11
0
Oczywiscie, mowa o 3 cockpicie. Dodatkowo ciezko jest dostac takiego inzyniera krory przez caly sezon bedzie sie zajmowal ta seria.
23.10.2015 08:55
0
@St Devote "Miał kilka możliwości i mimo, że nie czuł się na 100% sprawny, to mógł chociaż spróbować wrócić" Widocznie handicap musial byc wiekszy...
23.10.2015 09:18
0
Uważam, że dla kogoś takiego jak Robert zawsze znajdzie się miejsce w topowym zespole i większości serii wyścigowych. Może i jego przygoda w WRC nie jest póki co najfortunniejsza, ale nie zapominajmy o jego osiągnięciach na torze, samo dojście do F1 było ogromnym wyczynem, zwłaszcza bez wielkich sponsorów, nie mówiąc już o tym, że był kierowca podstawowym w dwóch fabrycznych zespołach. Ktoś taki zawsze jest łakomym kąskiem dla pracodawców. Mimo wszystko jako również wielki fan rajdów, liczę, że Robert zostanie w WRC i załapie się do jakiegoś fabrycznego zespołu.
23.10.2015 09:29
0
Byłoby fajnie, gdyby spróbował sił w MŚ Rallycross. :) To połączenie wyścigów i rajdów - tam mógłby się odnaleźć. Dalsze starty w WRC nie maja sensu - nie osiągnie poziomu czołówki, brakuje lat praktyki. Komunikacja z pilotem zawsze będzie zaburzona przez nawyki wyścigowe. Robert - Rallycross! :D
23.10.2015 09:30
0
Kto tu w ogóle myśli o F1? Robert nie nadaje się już do wyścigów single-seater. Pojazd zbyt wąski i generujący zbyt duże przeciążenia. F1 to temat zamknięty. Tylko blaszak.
23.10.2015 10:08
0
@20 Poziom czołówki już osiągnął, brakuje systematyczności w dojeżdżaniu do mety, prędkościowo jest ok.
23.10.2015 11:16
0
Ogolnie mowiac rallye nie ma nic wspolnego ze sciganiem sie po torach wyscigowych. To sa dwie rozne dyscypliny sportowe. Dobrze pamietam taka sytuacje jak kiedys u nas raz byly grupy wymieszane tzn. byli kierowcy ktorzy od najmlodszych lat, czyli od 6-7 roku zycia uprawiali karting. I byli kierowcy ktorzy uprawiali rallye. Powiem tak, nasza grupa - tam byli kierowcy ktorzy juz w wieku 13-14 lat zdobywali medale na miedzynarodowych Mistrzostwach Swiata. Jezdzili juz od najmlodszych lat profesjonalnie w wyscigach kartingowych po calym swiecie. Grupa druga - to byli kierowcy rallye, ktorzy tez juz posiadali swoje doswiadczenie. Na torze wyscigowym bylismy lepsi, ale... kierowcy rajdowi bardzo szybko sie wszystkiego uczyli. Oczywiscie, po pewnym czasie profesjonalnej nauki, rewanz. Poszlismy w teren. Do dzis nie zapomne - dostalismy takie lanie, tak mocne lanie ze niekotrzy praktycznie przezyli niezla traume. Doswiadczenie na cale zycie - hehe
23.10.2015 12:35
0
@20. Skoczek130 - tylko, że w rallycrossie z całego motorsportu trzeba się najwięcej nakręcić kierownicą !!! Jak wiemy, Robert ma z tym problemy.
23.10.2015 13:29
0
Ile sekund straty do aktualnych kierowców? 5 na okrążeniu? Skoro Hakkinen miał chyba 3.
23.10.2015 13:58
0
@orto - ale to nie bolid. Robert największe problemy ma z łokciem. W rajdówce inaczej to wygląda. Osobiście chciałbym chociaż zobaczyć go raz w takiej rywalizacji. Wtedy faktycznie wyszłoby, czy dałby radę. @Meekefan - nie chodzi mi o szybkość (tej czasem chyba nawet jest za dużo), a o pracę z pilotem i zespołem WRC. Robert tego nie nadrobi i nie ma szans w starciu z czołówką. No i te błędy - ręka może być tu jedną z przyczyn. Komunikacja z pilotem sprawiała problem także Kimiemu. Na najwyższym poziomie nic nie może zgrzytać.
23.10.2015 17:35
0
Wydaje mi że problem Kubicy to może być zbytni indywidualizm, który powoduje jakieś problemy z dogadywaniem się z zespołem (obecnie z grupą Forda , od którego ma samochód). Dostarczone auto i części nie są najlepsze, więc gdyby nie dziwne z tego powodu awarie (padnięcie nowego silnika, pękanie felg ????!!) , Robert osiągałby miejsca, na które go aktualnie stać, tzn. w I piątce. Robert to absolutny geniusz, ale mam wrażenie, że przez swój perfekcjonizm jest tak upierdliwy, że nie wszyscy (ci, od których najwięcej zależy) mu sprzyjają.
23.10.2015 20:16
0
12. Del_Piero Ty to możesz ewentualnie ptaka chcieć possać a nie zatrudniać Roberta.
23.10.2015 20:19
0
Narzekacie na poczynania Roberta w WRC ??!! Powiedzcie mi kiedy prywaciarz w gównianym aucie kroił fabrycznych. No kiedy ?? Szkoda na Was czasu złośliwe kmioty.
23.10.2015 20:35
0
@ Skoczek130 Zgadzam się. Single-seatery odpadają, moim zdaniem unieruchomienie w łokciu jest za duże. Robert w RallyCrossie to mogłoby być ciekawe, ta dyscyplina bardzo prężnie sie rozwija, uważam, że dałby sobie radę bez problemu. Musimy poczekać, jak zwykle w jego przypadku, trzyma w niepewności do końca :) pozdr
24.10.2015 11:23
0
@29 Bardzo dobrze to powiedziałeś. Kmioty i tyle w temacie :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się